מה המשמעות של 'ACAB'?

סיקור מחאות Black Lives Matter ששטפו את המדינה הקיץ, בעקבות הריגתו של ג'ורג' פלויד על ידי משטרת מיניאפוליס, ראשי התיבות "ACAB" הוטבעו באופן בולט על שלטים ועל כל הרשתות החברתיות. משתמשים אפילו החלו להוסיף מדבקות ACAB לסטוריז באינסטגרם. אבל עם כל כך הרבה מונחים עכשיו יוצא לאור עם האחרון (ולמען האמת, הרבה איחור)

'ACAB' = כל השוטרים ממזרים

למרבה המזל, אתה לא צריך לחפש תשובה פשוטה. כפי שהוגדר על ידי מילון עירוני, "ACAB" מייצג את "כל השוטרים הם ממזרים", או שווה ערך הקוד המספרי שלה של "1312". אפילו המספר הבסיסי "12" הוא לראות עלייה פתאומית בשימוש, אשר בעצם מייצג כל שוטר – עם "fuck 12" להיות עוד וריאציה פופולרית.

המקורות של 'ACAB'

למרות שזה פתאום נראה בכל מקום, ACAB הוא בהחלט לא מונח חדש. בבריטניה שבה מקורו, ACAB שימש בתחילה כקיצור של הביטוי "כל השוטרים הם ממזרים", אשר אומץ על ידי פאנקיסטים ואנרכיסטים בשנות השבעים והשונים. באותו זמן, זה היה די נפוץ עבור אנשים שקועים בתת פעילויות אלה יש את האותיות מקועקעות על פרקי האצבעות שלהם או במיקומים בולטים אחרים.

למרבה האירוניה, במיוחד בהקשר של תנועת Black Lives Matter, למונח היו גם קונוטציות בקהילת גלוחי הראש. הליגה נגד השמצה מסווגת את ACAB כמונח שנאה פוטנציאלי, ומזהירה כי "יש לשפוט אותה בקפידה בהקשר שבו היא מופיעה".

מדוע העקרונות של 'ACAB' מושרשים עמוק בהיסטוריה של ארצות הברית

כדי להבין את הרטוריקה של ACAB דורש שיחה עמוקה יותר על ההיסטוריה של אלימות משטרתית מערכתית בארצות הברית, אשר כבר מיקוד לא פרופורציונלי אנשים של צבע באמריקה במשך מאות שנים.

שיטור מודרני כפי שאנו מכירים אותו מקורו נובע סיורי עבדים, אשר עלה לראשונה לשלטון בקרוליינה בתחילת המאה ה -18 והיו נפוצים ברחבי דרום ארצות הברית. טייסות משמר אזרחי אלה, שהורכבו בעיקר ממתנדבים לבנים, הוסמך לאכוף חוקי עבדות בכל דרך אפשרית. הטקטיקה כללה כניסה בכוח לביתו של כל אדם – ללא קשר לגזע, מוצא אתני או מעמד חברתי – על בסיס חשד כי בעלי הבתים היו מחסה לאנשים משועבדים בורחים.פרסומת

למרות שסיורי העבדים פורקו רשמית לאחר שמלחמת האזרחים הסתיימה בשנת 1865 (ובאופן לא רשמי התפתחו לקו קלוקס קלאן) מדיניות הממשלה הגזענית המשיכה לפגוע בשחורים שהיו משועבדים בעבר. במשך שלוש שנים לאחר מלחמת האזרחים, "קודים שחורים" קבעו כיצד והיכן אפרו-אמריקאים יכולים לחיות ולעבוד – במאמץ להבטיח עבודה זולה גם לאחר ביטול העבדות.

אבל גם לאחר קודים שחורים נעשו בלתי חוקיים על ידי אשרור התיקון ה -14 בשנת 1868, אשר נתן אנשים משועבדים לשעבר הגנה שווה תחת החוקה, הם הוחלפו במהרה על ידי חוקי ג'ים קרואו.

במהלך 80 השנים הבאות, חוקי ג'ים קרואו אפשרו הפרדה גזעית על ידי איוש מרחבים ציבוריים נפרדים לשחורים ולבנים. אלה כללו בתי ספר, מסעדות, ספריות, שירותים, תחבורה ציבורית ואפילו שימוש ביסודות מים. המשטרה הוטלה על אכיפת חוקי ג'ים קרואו, ואנשים שחורים שהיו ככל הנראה בהפרה היו נתונים לעתים קרובות לאלימות משטרתית או לינץ '.פרסומת

עם זאת, שיטור בתקופת ג'ים קרואו מופעל על ידי סטנדרטים כפולים, ממש כמו שהוא ממשיך לעשות היום. כאשר אנשים שחורים הוטרדו, עברו לינץ' או ניצודו על ידי המון – בין אם על ידי קצינים, חברי KKK (או קצינים במסווה של חברי KKK) ואזרחים פרטיים – מבצעי העבר לעתים קרובות הלכו ללא עונש. כמו כן, המשטרה כמעט ולא הייתה אחראית על כך שלא התערבה במצבים אלה.

היסטוריונים יטענו שאחד הכשלים העיקריים בשיקום לאחר מלחמת האזרחים היה הזנחה להתייחס להיסטוריה של סיורי עבדים. למרבה הצער, זה יכול להיות בקורלציה ישירה להתבססות של אלימות משטרתית מערכתית וגזענות שעדיין נפוצה כיום.

למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו אומרים "כל השוטרים ממזרים"

אולי התפיסה המוטעית הגדולה ביותר כשמדובר ACAB כפי שהוא נוגע לשיטור המודרני היא כי, בוודאי, לא כל השוטרים הם ממזרים. אין כמה שוטרים טובים שם בחוץ, שרוצים באופן לגיטימי להגן ולשרת את הקהילות שלהם?

במילים הפשוטות ביותר האפשריות, כמו שאומר הפתגם הישן: "תפוח רקוב אחד יכול לקלקל את כל החבורה."

הודות לאיגודי שוטרים חסונים, אפילו היום, נדיר מאוד ששוטרים אחראים למעשה למעשיהם – ואפילו נדיר יותר שהם נדרשים לתת דין וחשבון על ידי אחד משלהם. כאשר אלה מה שנקרא "שוטרים טובים" בנוחות להפנות את ראשם למעלליהם של עמיתיהם, הם בעצם שותפים.

כחלק מתחרות עריכה לסטודנטים של הניו יורק טיימס בשנה שעברה (לפני ש-NYT op-eds בוטלו בעצם),המנצחת בת ה-17, נארין דובי, פירקה את הנושא של "לא כל השוטרים" במאמר על שינוי הנרטיב החברתי על שיטור באמריקה. בכתבה, דובי נזכר להשלים עם העובדה ששוטרים אינם בהכרח "החבר'ה הטובים" לאחר שלמדו על אלימות משטרתית בגיל צעיר. עם זאת, הוא לא התפכח לחלוטין עד כמה שנים מאוחר יותר, כאשר בן דודו, "צעיר, לא חמוש, אפרו-אמריקאי", נורה ונהרג על ידי המשטרה בזמן נהיגה.פרסומת

"אנשים ממהרים לאתגר דיונים על אלימות משטרתית עם הרעיון ש'לא כל השוטרים הם שוטרים רעים'", על הטיעון העיקרי נגד ACAB. "אבל כאשר אנו מתווכחים בהגנה על המוסריות של שוטרים בודדים, אנו מערערים מחאה של הנושא הגדול יותר: מערכת השיטור הלא צודקת בארצות הברית".

"זה לא שיש שוטרים שלא עושים דברים ראויים להערצה בקהילות שלנו," הוא ממשיך. אבל הערצת שוטרים על כך שאינם מנצלים לרעה את כוחם היא מסוכנת – היא מנרמלת את האלימות המשטרתית ומשתקת את החברה לנושאים אלה. הרעיון ש"לא כל השוטרים הם שוטרים רעים" מזלזל בניסיונות לעקור את המערכת. כשאנחנו יוצאים מגדרנו כדי להדוף את המאבק הזה, אנחנו מנציחים את הבעיות המובנות בשיטור גזעי".פרסומת

זה קל מספיק כדי למדר מחשבות ותחושות בודדות על "שוטרים טובים" כשמדובר במונח לתפוס כמו ACAB, אבל כדי להבין באופן מלא מערכת פגומה עמוקות לוקח מאמץ הרבה יותר גדול. כשפעילים מדברים על הדחת המשטרה, הם לא מדברים על פירוק שוטרים לגמרי, אלא על פירוק ובנייה מחדש של מערכת שבה המשטרה הצליחה, במשך זמן רב מדי, לכהן כשופטת, חבר מושבעים, ובמקרים רבים, במקרים רבים, תליין.

1 תגובות על “מה המשמעות של 'ACAB'?”

  1. אלמה

    תחבורה ציבורית

    תחבורה ציבורית היא אמצעי הנסיעה לאורך שבילים של תחנות וקווי ציבור המספקים נסיעות חופשיות למרבית האוכלוסייה.

כתיבת תגובה

Scroll to Top