מה ההבדל בין זהות מגדרית למין

בזמן שזכויות טרנסג'נדרים מאוימות ונלחמות על כך ברחבי המדינה, סלבריטאים טרנסג'נדרים ופעילים להט"בים מאתגרים את כולנו לראות את המין והזהות המגדרית כשתי ישויות.

אבל מהי זהות מיגדרית בדיוק, וכיצד היא שונה מהמין שאדם מוקצה לו בלידה? למה התנאים האלה לא ניתנים להחלפה? מה זה אומר להיות זכר, ומה זה אומר להיות נקבה? מתברר, יש תשובה די פשוטה מאחורי נושא מסובך לעתים קרובות.

ההבדל בין מין וזהות מגדרית

מהו מין שהוקצה בלידה?

במקרים רבים, כאשר תינוק נולד, רופא לידה או מיילדת מקצה מין לילד: זכר או נקבה. מין מוקצה זה מבוסס על המאפיינים הפיזיים המגדירים את גופו של אדם: איברי המין שלהם, ההורמונים שלהם, ואת המאפיינים המיניים המשניים שלהם (כגון שדיים), שם כמה. לאחר מכן זה מסומן בתעודת לידה לרשומות הממשלה.

"יש אנשים שקוראים למין שהוקצה לנו בלידה 'מין ביולוגי'. אבל מונח זה אינו לוכד באופן מלא את הווריאציות הביולוגיות, האנטומיות והכרומוזומליות המורכבות שיכולות להתרחש", מסבירה הורות מתוכננת. "שתי אפשרויות בלבד (זכר ביולוגי או נקבה ביולוגית) עשויות שלא לתאר את המתרחש בתוך גופו של אדם."

מהי זהות מגדרית?

ארגון הסנגור הכולל מגדרית ספקטרום מגדרי מכנה את הזהות המגדרית "תחושת העצמי הפנימית העמוקה שלנו כזכר, נקבה, תערובת של שניהם, או אף אחד מהם". במילים אחרות, המין שלנו הוא "מי שאנחנו מכירים את עצמנו באופן פנימי להיות".

משם, הביטוי המגדרי הוא "האופן שבו אנו מציגים את המגדר שלנו בעולם וכיצד החברה, התרבות, הקהילה והמשפחה תופסים, מתקשרים ומנסים לעצב את המגדר שלנו". זה קורה ביחס לתפקידים מגדריים – איך צריך להתלבש, להתנהג, להתנהג – על סמך הזהות המגדרית הנתפסת.

הזהות המגדרית קשורה קשר הדוק לתפיסת הגוף של האדם, שכן אדם יכול לשנות את המראה החיצוני שלו כך שיתאים (או ישמור) על מינו. לדוגמה, אתה סיסג'נדר אם הזהות המגדרית שלך תואמת את המין שהוקצה לך בלידה.

גברים ונשים טרנסג'נדרים יכולים לקחת טיפול הורמונלי חלופי כדי לשנות את התפקוד הגופני של גופם. גברים סיסג'נדר עם אשכים הוסרו עשוי לקחת זריקות טסטוסטרון כדי לשמור על רמות הטסטוסטרון שלהם, ונשים עם תסמונת קלמן עשוי לקחת אסטרוגן כדי להתחיל גיל ההתבגרות. בעוד שכל אחד ממצבים אלה עשוי לשנות או לשמור על המראה החיצוני של האדם, הזהות המגדרית שלו נשארת ללא קשר למראה הגוף שלו.

1 תגובות על “מה ההבדל בין זהות מגדרית למין”

  1. emir

    ההבדל העיקרי בין זהות מגדרית למין הוא שזהות מגדרית מתפרשת כתחום של הגדרות חברתיות ותרבותיות של מגדר או מגדרים שונים, בעוד שמין מתפרש כסוג של התאמה של מבנה גופני.

כתיבת תגובה

Scroll to Top