מדריך איך להתגבר על פרידה

אחרי שלא שמעתי מהשותף שלי במשך שלושה ימים – למרות שחייתי רק 3 ק"מ אחד מהשני – ידעתי שמשהו לא בסדר. זה בהחלט היה רציני יותר מאשר לבלות קצת זמן בנפרד לאחר שרב על איפה לאכול לארוחת ערב. ואז זה קרה.

חזרתי הביתה מיום ארוך ושמעתי את הטלפון שלי רוטט על השיש במטבח. שאפתי בחדות כשמהרתי לראות מי שלח לי הודעה. זה היה טקסט אחד, תמציתי: "אני חושב שאנחנו צריכים לדבר."

למרבה הצער, אין מדריך הוראות מה לעשות לאחר הפרידה. אתה בוכה? האם אתה מתנהג כאילו מערכת היחסים מעולם לא קרתה? אתה צריך מיד להוריד מחדש באמבל? אם אתה נאבק להתגבר על מישהו, להתנחם בעובדה שאתה לא לבד. אתה יכול (וסביר להניח שתצאו מהמצב בהרגשה טובה יותר משהייתם קודם – זה פשוט ייקח קצת זמן. שברון לב זה קשה, אבל אספנו כמה טיפים על איך להיפרד מאקס כמו מבוגר ולעולם לא להביט לאחור.

איך להתגבר על פרידה

1) זעק את זה

קודם כל, לזרוק את הסטיגמות המזיקות שבכי הוא לחלשים, או שזה עושה אותך "רך". מחקר משנת 2014 שפורסם בכתב העת Frontiers in Psychology מצא כי בכי הוא התנהגות מרגיעה עצמית שיכולה להגביר את מצב הרוח שלך ולגרום לך להרגיש תחושת הקלה לאחר מכן.

בכי יעזור לשחרר כל חרדה ומתח שסביר להניח שצברתם מפרידה, וזה יכול גם לבטא את הרגשות המתמשכים שפשוט לא ניתן לבטא במילים. שלא לדבר על זה שאחרי בכי גדול, אתה בטח תישן כמו תינוק.

2) להרהר על מערכת היחסים עבור מה זה היה באמת

תקשיבו לי: פרידה כנראה קרתה מהסיבה הנכונה. הפוך רשימת יתרונות וחסרונות. פרט את החלקים הטובים אך כולל גם את כל הרע והבינוני. כתיבתו על נייר יכולה לעזור לך לזהות דפוסים לא בריאים, שהתיישבת עם חוסר העקביות של השותפים שלך לעתים קרובות מדי, או שבאמת לא היה לך הרבה במשותף מלבד התאהבות. זה יכול להיות אגרוף בבטן, אבל להשלים עם הסיבה מדוע מערכת היחסים הסתיימה יכול לתת לך נחמה.

כל מערכת יחסים מתחילה ונגמרת איתך– זה הבסיס שעליו אנו בונים יחסים אמיתיים עם אחרים. תחשוב על העליות והמורדות במערכת היחסים שלכם. אם אתה מתמקד בפרטים הקטנים של איך הדברים התפתחו, זה אפילו יותר קשה לראות את מערכת היחסים מרחוק וללמוד ממנה. רק אתה יכול לשלוט במה שאתה עושה, אז לעבוד על יצירת הגירסה הטובה ביותר של עצמך לטובתך. זו הנקמה הטובה ביותר שם בחוץ.

3) להישען על קבוצת התמיכה שלך

החברים והמשפחה שלך מכירים אותך הכי טוב, והם תמיד שם בשבילך כשאתה צריך אותם ביותר. תארגן לילה לבלות עם אלה שיתנו לך הפסקה משברון לב.

אם אתה רוצה לקחת את זה לשלב הבא, לגייס את החברים שלך ללילה בחוץ. רק להיות מודעים למה שאתה רוצה מתוך הלילה, ולוודא החברים שלך יכולים להחזיק אותך דין וחשבון. שתייה מופרזת או סטוץ של לילה אחד עשויים לעבוד על ריפוי הבלוז שלאחר הפרידה עבור אנשים מסוימים, אבל זה יכול לגרום לאחרים להרגיש גרוע יותר. התמקד בחברויות ובמערכות התמיכה שתמיד יש לך בחיים, עם או בלי אחר משמעותי.

4) קח את הזמן שלך

כמה זמן לוקח להתגבר על פרידה? זה לגמרי תלוי בך. זה היה כל כך נחמד אם הייתה מסגרת זמן מוגדרת שבמהלכה הורשת להתפלש באבל שלאחר הפרידה – אבל אין. מה שהכי חשוב זה שתקבל את הזמן שאתה צריך.

אולי השותף שלך בגד בך וכעס מחזק את היכולת שלך להמשיך הלאה או מערכת יחסים הסתיימה מסיבות מעורפלות ואתה נשאר תוהה מתי תתגבר על זה. לא משנה מה, מערכות יחסים משאירות השפעה מתמשכת. זה נורמלי להרגיש כאילו התגברת על זה לגמרי תוך שבוע, אבל תתחיל להרגיש ירידה של כמה חודשים בחיי הרווקות החדשים. להעריך את הזמן שלך, לקבל את זה, ולהגדיר מטרות לעצמך, מבלי להכות את עצמך על שלא זזת מספיק מהר.

5) צא מהבית

שמעת את זה בעבר, אבל אם אתה קורא את זה מהמיטה, תקשיב. להיות לבד זה נהדר לזמן מה, במיוחד כשאתה כועס מכדי לדבר על זה, אבל לצאת מהבית שלך יכול להפוך את היום שלך באופן מיידי. אם דיכאון הוא דאגה, לצאת לריצה, לטייל עם הכלב שלך, או שוכב בפארק לספוג קצת ויטמין D הן דרכים נהדרות כדי לקבל אוויר צח ולהגביר את מצב הרוח שלך.

6) הציבו את הגבולות שלכם במדיה החברתית

קל להרים דף פייסבוק של להבה ישנה או לעקוב באובססיביות אחר האינסטגרם שלהם, נואשים לראות מה הם זוממים. אבל כפי שאתה כנראה (בהחלט) יודע עמוק בפנים, זה דפוס לא בריא. שמור מרחק ותתמקד בעצמך. אם אתה צריך, לעקוב אחריהם כל כך זוחל הוא אפילו לא אופציה.

אתה יודע עם מה אתה יכול להתמודד, ואם לראות את הסטורי או השם המעודכנים שלהם באינסטגרם ברשימת אנשי הקשר שלך נותן לך תחושה חולנית בבטן שלך, להיפרד מהחברות שלהם לתמיד. אם האקס שלך לא מפסיק לשלוח לך הודעות, חסום אותם. זה כל כך פשוט. מצא שותף שיחייב אותך לתת דין וחשבון (קרא: חטט בטלפון מהידיים שלך וללחץ על כפתור המעקב בשבילך, במידת הצורך).

7) התמקדות בטיפול עצמי

טיפוח עצמי הוא יותר מסתם אומר "פנקו את עצמכם". זוהי דרך חיים המעודדת אותך להקשיב ולהתמקד בצרכים שלך כדי לשפר את הרווחה הכללית שלך .

עם זאת, זה בסדר גמור לקנות לעצמך פינוק או לקחת את עצמך לראות את הסרט החדש ביותר בתיאטרון אופנתי. טיפוח עצמי הוא גורם חשוב באושר שלך. אז אם אתה כבר מסתכל על זוג נעליים חדשות שאתה משוכנע יעשה אותך מאושר יותר, ללכת על זה.

ישנן דרכים רבות לטפל בעצמך מבלי להרגיש שאתה צריך לשבור את הבנק. זה יכול להיות משהו פשוט כמו להחליף את השיער שלך או להוסיף קצת יותר שמנת וסוכר בקפה הבוקר שלך. ויש סיבה לכך שפעילויות טיפוליות כמו יוגה, מדיטציה או אמבטיית קצף הן הסטנדרט הישן לטיפול עצמי – הן עוזרות לכם לבלות מחוץ לראש שלכם.

8) התחל שגרה חדשה

בין אם זה אימון חדש , לקחת דרך אחרת לעבודה, או למצוא תחביב חדש, החלפת השגרה היומית שלך ייתן לך תחושה חדשה ומרעננת של נורמליות. החלף את כל תפיסות ישנות של "הדבר שלנו" עם הדבר החדש התחיל. להכיר בכך שזה יכול באותה קלות להפוך לדבר שלך שאף אחד לא יכול לקחת ממך.

9) אל תמסמס להם. רק אל תעשה את זה.

עכשיו שעשית כל מה שאתה יכול כדי להסיח את דעתך, הזיכרונות והמחשבות של האקס שלך מתחילים לזחול בחזרה לזיכרון שלך. לחטוף את המחשבות האלה לפני שהם יכולים להכות שורש. אלא אם כן לשניכם יש הבנה לבבית הדדית שאתם יכולים להיות חברים (לא יעבוד), אל תשדרו להם הודעה להיפגש לקפה או לבוא.

10) להכיר בשווי שלך

אל תיתן לפרידה לגרום לך לחשוב פחות על עצמך. תם, תתעל את האנרגיה ותנצל את המצב שלך. הפרידה עשויה להיות דלת סגורה שבסופו של דבר פותחת דלת אחרת.

1 תגובות על “מדריך איך להתגבר על פרידה”

  1. הנביא

    פרידה יכולה להיות מאוד בוכה. ישנם שיטות שיעזרו לך להתגבר על אותה, כולל התחברות עם חברים ומשפחה, קבלת עזרה מחברי עמותות, מציאת פעילויות שידעכו להפחית את החולשה, ועל אף שאבחנת את החולשה שלך, מציאת דרך להתחזק.

כתיבת תגובה

Scroll to Top