איך להציל את מערכת היחסים שלך

אתה יודע ששלב ירח הדבש נעלם מזמן אם אתה מוצא את עצמך בגוגל הדרכים הטובות ביותר לתקן את מערכת היחסים.

בין אם אתם נאבקים למרחקים ארוכים, תקועים בלולאה מתמדת של לחימה, או מסתחררים מכעסים מהעבר, מערכות יחסים יכולות להתפרק ממיליון סיבות שונות. אמנם חשוב לזהות את הסימנים של מערכת יחסים רעה ולדעת מתי זה צריך להסתיים, לפעמים אתה והשותף שלך רק צריך קצת TLC נוסף (לקרוא: תקשורת טובה יותר) כדי לשמור את זה ביחד.

לדברי מייקל רוזנפלד, סוציולוג בסטנפורד, כ -70 אחוז מהזוגות ההטרוסקסואלים הלא נשואים נפרדים בשנה הראשונה. המספר הזה אפילו גבוה יותר לזוגות חד-מיניים. רוזנפלד עקב אחרי כ-3,000 איש מאז 2009 כדי להבין מה גורל היחסים לאורך זמן ומצא ששיעור הפרידה יורד בתלילות לאחר שזוגות נפגשים ביום השנה שלהם. רוזנפלד מציין במחקר משנת 2014 כי ככל שבני הזוג נשארים יחד זמן רב יותר, כך הם מתמודדים עם יותר משוכות ויוצרים קשר חזק יותר.

אם אתה מתמודד עם ההבנה שמערכת היחסים שלכם זקוקה לה יותר מכמה "אני מצטער" (שיכולים לעבוד רק כל כך הרבה זמן עד שאתה נשמע כמו תקליט שבור), יש עוד כמה דברים מעשיים שתוכלו לעשות כדי לשמור על הקשר שלכם חזק. דיברנו עם מאמן היכרויות על הדרך הטובה ביותר לפתור קונפליקטים ארוכי טווח ולה להצית מחדש את הרגשות שהרגשת ברגע שנפגשת. הנה מה שאתה צריך לדעת על איך להציל את מערכת היחסים שלך.

כיצד להציל את מערכת היחסים שלכם

1) חשוב על מה שמערכת היחסים צריכה

זיהוי דפוסים של מחלוקת ומה ששניכם מרגישים שחסר הם צעדים ראשונים נהדרים לעבודה על מערכת יחסים כושלת. חשוב מה אתה והשותף שלך יכולים לעשות כדי להבין טוב יותר אחד את השני ולהיפגש באמצע – כמו כן, ודא ששניכם באותו ראש לגבי הרצון לגרום לזה לעבוד.

לדברי אליזבת גולמבייבסקי, מאמנת היכרויות מקצועית שבסיסה באוסטין, טקסס, זה הכרחי לקחת רגע כדי להרהר עם השותף שלך. אם כבר מדברים על הפעמים הראשונות שבהן התחלת להרגיש שלא נענו בצרכים שלך. הציבו מטרות מכוונות כמו להיות מודעים, להרפות מטינה בעבר, לזכור לשלוח את הטקסט "בוקר טוב", או FaceTiming לעתים קרובות יותר אם אתם במערכת יחסים מרחוק.

"הצעד הראשון שזוגות יכולים לעשות הוא הידיעה שאם שניהם מוכנים לעבוד על מערכת היחסים שלהם, יש דרכים להציל אותה", אמר גולמבייבסקי ל"דיילי דוט". "תבין ששום מערכת יחסים לא מושלמת. כל זוג עובר את שלב הרומנטיקה הנפלא ואז שלב העבודה הקשה".

2) עבודה על תקשורת

תקשורת שגויה היא אחד הגורמים העיקריים במערכת יחסים כושלת. אם שיחות הופכות במהירות לוויכוחים או שאתה מרגיש שאתה והשותף שלך לא יכולים להעביר את הנקודה שלך בכבוד, נסו להעביר את סגנון התקשורת שלכם למקום של הקשבה והבנה.

"כשאתה בא מנקודת מבט של 'אני מרגיש כמו' ולא מנקודת מבט של 'אתה גורם לי להרגיש כמו', זה מקל על התקשורת", אמר גולמבייבסקי ל"דיילי דוט". "זה נקרא 'הקשבה רפלקטיבית', שבה אתה לוקח אחריות על עצמך ולא מאשים את האדם האחר."

כשאתם מתקשרים עם בן הזוג שלכם על מה שחשבתם או הרגשתם, נסו לא להטיל עליהם את כל האשמה – במיוחד אם מערכת היחסים על העניין. הקשבה רפלקטיבית מעבירה את המיקוד לאופן שבו מצב גורם לך להרגיש, במקום לשים את המשקל של מערכת היחסים על בן הזוג שלך.

חשוב גם להיות ספציפיים לגבי התנהגויות ומצבים שמטרידים אותך. לדוגמה, האמירה "אתה תמיד גורם לי להרגיש כאילו אני לא חשובה", שולחת הודעה מלאה באשמה, ואילו "אני מרגישה שאני לא חשובה לך כשאתה לא מתקשר אליי בחזרה" שולחת מסר שיכול להוביל לשיחה פרודוקטיבית.

3) השתחררו

אנחנו (בני האדם) די אנוכיים מטבענו. באופן טבעי, מערכות יחסים יכולות להיות קשות לניהול כאשר אתה צריך לצאת מגדרך כדי להדאיג את עצמך עם האושר והרווחה של אדם אחר ולא רק שלך.

גולמבייבסקי מציע לוותר על כל שליטה שאתה מנסה להיאחז בה ולהיות פתוח להקריב כמה קורבנות. זה לא אומר שאתה צריך פשוט לתת לשותף שלך להשתולל אל תוך הלילה אם זה לא מה שאתה רוצה. חשוב להיפגש באמצע, במיוחד כשמדובר בבילוי זמן איכות יחד או בהקרבת קורבנות בחייך העצמאיים. הקרבה יכולה להיות פשוטה כמו ללכת למשחק הבייסבול המקומי שאתה מתעב כי זה משנה לשותף שלך. הם צריכים לעשות את אותו הדבר בשבילך.

"ברמה עמוקה יותר, זוגות צריכים להבין מה הציפיות במערכת היחסים", אמר גולמבייבסקי. "הרבה אנשים מצפים שאם הם לא נלהבים בפראות או מסכימים עם הכל, אז יש משהו לא בסדר, אבל לא בהכרח."

מערכות יחסים חייבות לעבור זמנים קשים, אומר גולמבייבסקי, כי הן לא עומדות על גדן. אם מערכת היחסים שלכם הייתה דוממת כמו בריכת מים נטושה, סביר להניח שהיית רץ לכיוון השני לפני שהיית מתרגש לצלול פנימה.

4) להיות כנה עם עצמך ועם השותף שלך

מערכות יחסים מורכבות מאנשים שגדלים ומשתנים בכל יום – בין אם זה ביחד או בנפרד, לפעמים קשה להודות בכך.

אם אתה מרגיש כמו רגיעה במערכת היחסים היא תוצאה של דברים שלא נאמרו, להיות כנה עם עצמך ולשאול את השאלות הקשות. תשובות לשאלות על העתיד או על שאיפות הנישואין יכולות להיות שוברות עסקות. ייתכן שיהיה חשוב לדון בנושאים אלה במוקדם ולא במאוחר.

בסופו של דבר, של בעלות על הרגשות שלך, הרצונות שלך, ו, טוב, חלק המטען שלך.

"להאשים דברים על השותף שלך היא לא הדרך לתקן או לפתור מערכת יחסים", אמר גולמבייבסקי לדיילי דוט. "הכל מתחיל עם חזרה והסתכלות על הבעיות שלך."

לדברי גולמבייבסקי (ומחקרים פסיכולוגיים שונים), קונפליקטים קודמים עלולים לגרום לבעיות במערכת היחסים שלכם. בין אם זה הגירושים של ההורים שלך או מערכת יחסים קודמת שהותירה אותך מצולקת, זה שווה את זה כדי להעריך את העבר שלך ואיך זה אולי הכתים את הדעות שלך על מערכות יחסים. לדבר על דברים עם עצמך, השותף שלך, ואולי מטפל כדי שתוכל לרפא ולהמשיך הלאה.

אם אתה מאמין שאתה צריך לבקש עזרה של צד שלישי, שקול לבקר מטפל זוגי או מאמן היכרויות. לאחר מרחב תיווך שבו שניכם מרגישים בנוח להניח את הרגשות שלך על השולחן יכול להתחיל תהליך ריפוי.

5) להצית מחדש את הלהבה

אתה זוכר את הפעם הראשונה שיצרת קשר עין עם השותף שלך בקהל? או הרגע המוזר שהבנת שאתה אוהב את האדם הזה בזמן שאתה אוכל אוכל סיני על רצפת הסלון שלך? זה נדוש, אבל גולמבייבסקי אומר שחשוב להיאחז בזיכרונות האלה ולתעל את ההרגשה הזאת.

"לפעמים אנחנו נכנסים למערכת יחסים ושוכחים שצריך להעריך את בן הזוג שלנו", אמר גולמבייבסקי ל"דיילי דוט". "אם אתה יכול להראות הערכה, תשומת לב וחיבה, אלה שלוש דרכים גדולות להצית מחדש מערכת יחסים."

לכו להופעה! קבל עיסוי זוגי! לעשות סקס! יש כל כך הרבה דרכים זוגות יכולים להראות חיבה באמצעות מחוות קטנות כמו בישול ארוחת ערב לילה אחד . תדליק את הגפרור ותמשיך לבעור את הלהבה – תשמח שעשית זאת.

1 תגובות על “איך להציל את מערכת היחסים שלך”

  1. אליה

    התחל עם שתי הבעות עצמי: אנא שמור על שתי הבעות עצמי ובצע שינויים בטבלת הבעיות. החל מהשלימות של עצמך, חווה את האמון שלך בחבר שלך, והתמקד בצורך לחולל שינויים לטובה. השתדל להבין את התנועות של החבר שלך ולהתאים את הגדרותך לפי הצורך. השתדל להחליט על אופן משותף לפתור בעיות שישנן בין כם שתיים.

כתיבת תגובה

Scroll to Top