4 טיפים איך לבחור משפיען רשת לעסק שלך

שיווק משפיע על מדיה חברתית הוא אסטרטגיית שיווק דיגיטלית רבת עוצמה שיכולה ליצור המרות מכירות מהירות, להגביר את נראות המותג ולעודד מעורבות אמיתית עבור החברה שלך.

משפיענים הם אנשים שמשפיעים על אחרים ומעוררים השראה באמצעות פלטפורמות מדיה חברתית. חברות יכולות לעבוד עם משפיענים כדי לבנות זיהוי שמות ומודעות למותג בקרב הצרכנים באמצעות מערכת היחסים שכבר מבוססת למשפיעני מדיה חברתית עם העוקבים שלהם.

למה מותגים עובדים עם משפיעני רשת?

עבודה עם משפיעני מדיה חברתית היא אסטרטגיית שיווק מועילה בגלל ההחזר הגבוה על ההשקעה, חסם הכניסה הנמוך ויכולות המיתוג המוגברות שלה. בשל כך, לפי נתוני המכון לשיווק דיגיטלי , 71% מהמשווקים מתכננים להגדיל את תקציב השיווק של המשפיענים שלהם ב-12 החודשים הקרובים.

משפיענים הם אסטרטגיית השיווק החדשה מפה לאוזן והם כעת שיטת גיוס הלקוחות המקוונת הצומחת ביותר. לא רק זה, 49% מהצרכנים מדווחים שהם תלויים בהמלצות של משפיענים כדי לבצע רכישה. ברור שלמשפיענים יש את היכולת להניע אנשים להגיב לקריאה לפעולה ולהביא יותר מכירות והמרות למותג שלך.

משפיענים מציגים את התוכן שלהם כאילו יש להם קשרים קרובים עם העוקבים שלהם, ויוצרים תחושת נאמנות ואותנטיות אמיתית בקרב קהל המעריצים שלהם. הדינמיקה הזו עוזרת לפוסט ממומן להיראות רציני יותר ולעוקב יש סיכוי גבוה יותר לבטוח בפרסומת ולרכוש אותה, מה שהופך אותה לאסטרטגיה יעילה ליצירת קשרים עם בסיס צרכנים ולהניע מכירות. להלן כמה נתונים סטטיסטיים שמדברים על הצלחת השותפות עם משפיעני מדיה חברתית:

  • 40% ממשתמשי טוויטר אומרים שהם ביצעו רכישה כתוצאה ישירה מציוץ של משפיען.
  • על כל שקל שהושקע  בשיווק משפיענים, חברות קיבלו החזר ממוצע על השקעה של 5.78 ש"ח, מה שהופך את שיווק המשפיענים לחסכוני ביותר.

4 סוגים של משפיעני מדיה חברתית

1) מגה משפיען: למשפיענים  האלה יש יותר ממיליון עוקבים. סביר להניח שזה מי שאתה חושב עליו כשאתה שומע את המונח "משפיען". סוגים אלה של משפיענים הם לרוב סלבריטאים. יש להם עוקבים עצומים ומגוונים והתהילה שלהם יוצרת כמות עצומה של חשיפה לפוסט החברתי בתשלום שלך. בדרך כלל, התהילה שלהם נושאת לקהלים בינלאומיים, ואנשים מודעים למשפיענים הללו מבלי להתעניין בהם ישירות. משפיענים אלו הם היקרים ביותר וקשה להפליא להגיע אליהם בגלל הביקוש הרב שלהם. עסקים משתמשים במשפיענים אלה לתוצאות מהירות, הגברת המודעות למותג והשקות חדשות.


2) משפיען
  מאקרו: למשפיעני מאקרו יש בין 100K-1M עוקבים. משפיענים אלו הם יוצרי תוכן שהתפרסמו בקטגוריה מסוימת, למשל שפים, פודקאסרים, גורואים יופי וולוגרים. בגלל מספר העוקבים הגדול יותר שלהם, תג המחיר לעבודה עם קבוצת המשפיענים האלה יכול להיות די גבוה. בדרך כלל מותגים עם תקציבים גדולים המחפשים תוצאות מהירות יעבדו עם משפיעני מאקרו.1) מגה משפיען: למשפיענים  האלה יש יותר ממיליון עוקבים. סביר להניח שזה מי שאתה חושב עליו כשאתה שומע את המונח "משפיען". סוגים אלה של משפיענים הם לרוב סלבריטאים. יש להם עוקבים עצומים ומגוונים והתהילה שלהם יוצרת כמות עצומה של חשיפה לפוסט החברתי בתשלום שלך. בדרך כלל, התהילה שלהם נושאת לקהלים בינלאומיים, ואנשים מודעים למשפיענים הללו מבלי להתעניין בהם ישירות. משפיענים אלו הם היקרים ביותר וקשה להפליא להגיע אליהם בגלל הביקוש הרב שלהם. עסקים משתמשים במשפיענים אלה לתוצאות מהירות, הגברת המודעות למותג והשקות חדשות.

3) משפיע מיקרו:  לאנשים אלה יש לרוב בין 10K-100K עוקבים. הם נחשבים למומחים מהימנים, ולמרות שיש להם קהל עוקבים גדול, הם נוטים לקיים מעורבות אמיתית עם העוקבים שלהם. הם לרוב מבוקשים מאוד, נותנים לחברות את ההחזר הטוב ביותר על ההשקעה ויש להם תג מחיר נמוך יותר מאשר משפיענים אחרים. חברות לרוב מפזרות את תקציב המשפיען שלהן בין משפיעני מיקרו כדי להפחית את הסיכון ולהגדיל את נראות המותג בקרב קהלי נישה.

4) משפיע ננו: למשפיענים בננו יש בין 1K-10K עוקבים. הם נוטים להיות מומחים בקטגוריות נישה ויש להם קהל מאוד מעורב עם מערכות יחסים אותנטיות. סוג זה של משפיענים הוא אידיאלי לעסקים קטנים עד בינוניים, מכיוון שהם חסכוניים יותר מזה עם עוקבים גדולים יותר ומדי פעם יעבדו בחינם כדי לעזור בבניית העוקבים שלהם.

כיצד לחדד את אסטרטגיית המשפיענים שלך

חשוב להבין מה אתה מקווה להרוויח משיווק באמצעות משפיעני מדיה חברתית; אתה צריך לדעת למה הצרכן האידיאלי שלך יגיב.

1) הכר את קהל היעד שלך.  עבור כל אסטרטגיה שיווקית, אתה צריך להכיר את קהל היעד שלך לקדם אליו. אם יש לך נתונים דמוגרפיים מרובים, ייתכן שבסופו של דבר תזדקק ליותר ממשפיען מדיה חברתית אחד – אבל תחילה התמקד בבסיס הצרכנים הנמכרים ביותר שלך.

2) דע את תחומי העניין של קהל היעד שלך, אחרי מי הם עוקבים ובאילו פלטפורמות מדיה חברתית הם משתמשים.  לאחר שתקבעו את הצרכן האידיאלי אליו אתם שואפים לפנות, בצעו ניתוח של הנושאים והאנשים שפונים אליהם. זה יבטיח שהמשפיען שתבחר יהיה יעיל ורלוונטי למותג שלך. זה גם חיוני להבין את פלטפורמות המדיה החברתית שהקבוצות הדמוגרפיות העיקריות שלך עוסקות בהן כדי לוודא שהפוסט שלך גלוי בקלות לקהל שלך.

3) תקציב.  הגדר את התקציב שלך לחשיפה במדיה חברתית; זה יעזור לצמצם את סוגי המשפיענים שאתה יכול להרשות לעצמך ואת תדירות השימוש בהם. אין להכחיש שמשפיענים גדולים ויקרים יכולים לעשות דברים אדירים עבור המותג שלך, אבל הם עשויים לא להיות מודל בר קיימא או חסכוני עבור החברה שלך.

איך למצוא את המשפיעים הנכונים עבור העסק שלך

ברגע שתהיה לך תמונה רחבה של איך אתה רוצה שהאסטרטגיה שלך במדיה החברתית תיראה, הגיע הזמן להיכנס לענין של מציאת משפיענים ספציפיים. כלי ביקורת שיווק משפיענים להקרנה ומדידת השפעה יחד עם בדיקת נאותות ושמירה על דגלים אדומים יכולים לעזור לך לאתר את המשפיעים הטובים ביותר עבור המותג שלך.

הסתכלות על ארבעת הגורמים הללו תיתן לך תחושה אם העוקבים של המשפיע הם אמיתיים, נאמנים ומעורבים חברתית.

1) ספירת עוקבים.  זהו מספר האנשים שנרשמים לעדכוני המדיה החברתית של משפיע. קל למצוא את המספר בפרופילים של משתמשים בכל פלטפורמות המדיה החברתית. אם למשפיען יש תוכן מצוין, אך מעט עוקבים, אז הקידום שלך לא יהיה גלוי ולא יגדיל את המודעות למותג או המכירות שלך באותה מהירות.

2) מעורבות.  לייקים, תגובות ושיתופים נותנים אינדיקציה חזקה אם למשפיע יש באמת עוקבים נאמן והוא יכול להשפיע על אנשים לפעול. למשפיען עם קהל עצום אבל מעורבות מועטה לא תהיה טווח הגעה משפיע. זה גם מציע שעוקבים שלהם אולי נרכשו; אף אחד מהסוגים אינו חיובי שיש לשייך אליו.

3) ערכים.  בחר משפיען שחלק באופן עקבי חזותיים, קול וערכים דומים למותג שלך. בדיוק כמו חברה רגילה, משפיענים צריכים לבסס מיתוג עקבי כדי לחלוק ביעילות את המסר שלהם עם הקהל שלהם. משפיענים עם מיתוג לא עקבי נוטים לקבל תחלופה גדולה יותר בעוקבים, פחות נאמנות ומעורבות כללית נמוכה יותר.

4) חשיפת יתר.  הימנע מספאמי חסות. היו מודעים למשפיענים שכבר שיתפו פעולה עם מותגים רבים אחרים; זה יוצר רוויה של חסות כאשר הפרסומת אינה מהדהדת את הקהל ונתפסת כמקורית.

האם תרצה לקבל עזרה לפני בחירת משפיען רשת חברתית?

אם העסק שלך מעוניין בשיווק משפיע על מדיה חברתית ויכול להשתמש בסיוע כלשהו, ​​צור קשר עם  קרית טק וקבל ייעוץ לפני פרסום בפייסבוק לעסקים עוד  היום! נוכל להתחיל אותך בפגישת ייעוץ חינם בת 30 דקות עם המנכ"ל שלנו, ניקיטה סטוג, כדי לדון במדויק מה אתה מחפש וכיצד נוכל לעזור.

1 תגובות על “4 טיפים איך לבחור משפיען רשת לעסק שלך”

  1. אוריה

    1. בחר משפען שתתאים לגודל העסק שלך: יש לבחור משפען שתתאים לעסק שלך על פי גודלו והצרכים הטכנולוגיים שלו.

    2. חשב על החוזים הרלוונטיים: חשב על תנאים החוזה, את תקנון השירות, את התשלומים הנדרשים וכו'.

    3. בדקו את האיכות: בדקו את איכות השירות של המשפען, את המוצרים ושרותיהם, את אמצעי התמיכה הקיימים וכו'.

    4. בדקו את העלות: חשבו על עלויות השירות בהתאם לפרטי העסק שלך והשירותים הנחוצים.

כתיבת תגובה

Scroll to Top